“မင္းကဘာေကာင္မို႔လဲ”
“မင္းကဘာေကာင္မို႔လဲ “ ဆိုတဲ့စကားကို
ကၽြန္ေတာ္သိပ္မုန္းပါတယ္။ ဒါဟာ စစ္သားအက်င့္မကုန္ ေသး တာ၊ ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနတဲ့ ေရွးရိုး
ဆရာသမားႀကီးေတြရဲ႕ တျပည့္ျဖစ္ခဲ့ရတာ၊ ပေဒသရာဇ္ အစြဲအလမ္းမ ကင္းစင္ ေသးတာ၊ ကြန္ျဖဴးစီးယပ္
၀ါဒ ေလာင္းရိပ္ေအာက္မိေနတာသာျဖစ္တယ္။ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ ခေလး ေတြရဲ႕ ေမးျမန္းမႈ၊
ဆင္ေျခတက္မႈေတြကို အားေပးတဲ့ စံနစ္နဲ႔ ပညာသင္ေပးၾကတယ္။ဒါေၾကာင့္ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈေတြ
အျမင္သစ္ေတြ ေပၚလာေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔မွာက စစ္အာဏာ ယဥ္ေက်း မႈေလာင္းရိပ္နဲ႔ ေရွးရိုးစြဲ
ပညာေရး ေအာက္မွာ စား၀တ္ေနေရးက ဆင္းဆင္းရဲရဲနဲ႔
၅၆ ႏွစ္ၾကာေနေနရေတာ့ “ မင္းကဘာေကာင္မို႔လဲ ”ဆိုတဲ့ စကားေတြက မိုးမႊန္ေနတာမဆန္းပါဘူး။
ဆန္းတာက အဲဒီလူေတြဘဲ ေခတ္ေပၚ နည္းပညာေတြ၊ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈေတြ ရဲ႕ ရလာဒ္ကို ဦးဦးဖ်ားဖ်ား
ခံစားၾကၿပီး မခံစားႏိုင္တဲ့ သူေတြကို အဲဒီစကားနဲ႔ ဘဲ ျပန္နိပ္ကြပ္ ဖိႏွိပ္ ေနၾကတယ္။
ဒါေၾကာင့္တိုးတက္တဲ့ေခတ္မေရာက္ဘဲ ျပည္ူေတြက သူမ်ားေနာက္က ေအာက္တန္းက် ေနေနရတာ ျဖစ္တယ္။
ျမင္တာကိုေျပာႏိုင္တဲ့ လြတ္လပ္မႈေလာက္ေတာ့
လူတိုင္းမွာ ရွိသင့္ပါတယ္။ ဆင္ေျခတက္၊ ေထာက္ ျပတာ၊ ေ၀ဖန္တာကို ဆိုကေရတီးစ္ တို႔ ဗုဒၶတို႔
အားေပးခဲ့ၾကတယ္။ အမွန္တရားကို ျငင္းခံုရင္း ရွာေဖြခဲ့ၾကတယ္။ ႏိုင္ရာစားတဲ့ အာဏာရွင္ေအာက္မွာေတာ့
ဒီအခြင့္အေရးကို ရရွိစရာမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ျမင္တာ၊ ယူဆတာ ကို ေျပာတာကၽြန္ေတာ္တို႔
ရဲ႕အခြင့္အေရးဘဲ။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာရင္ ဒီမိုကေရစီေရး၊ လူ႕အခြင့္အေရးေပါ့။ ရေအာင္
က်င့္သံုးရမွာဘဲ။
ျပႆနာက ဒီအခြင့္အေရးကို လူတိုင္းမွာ
ရွိပါလွ်က္၊ ဖိႏွိပ္ခံ အခ်င္းခ်င္း “မင္းကဘာေကာင္မို႔လဲ” နဲ႔ ဖိႏွိပ္ ေႏွာက္ယွက္ ဟန္႔တားေနတာက
ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္နားမလည္ရာက်သလို လူသမိုင္းရဲ႕ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ စံနစ္ကို နားမလည္ရွာတဲ့
သနားစရာလူေတြျဖစ္ေနတယ္။ တဘက္ကျပန္ၾကည့္ေတာ့ သူတို႔ဟာ ေခတ္ေဟာင္း၊ သခင္ ေဟာင္းတို႔ရဲ႕
ကၽြန္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ေနတာေတြ႕ရမယ္။ ဒီလူေတြဟာ ဗမာျပည္မွာသာမက လူသား ေတြရဲ႕ တိုးတက္မႈကို
ဟန္႔ထားေနတဲ့ မိုက္လံုးႀကီးသူေတြျဖစ္တယ္။
ဆရာ၀န္ေကာင္းမေကာင္း၊စြမ္းမစြမ္း လူနာေတြက ေျပာႏိုင္တယ္။ ေရႊစစ္မစစ္ မွတ္ေက်ာက္က
ျပႏိုင္တယ္။ ပရြက္ဆိတ္က သၾကားရွိရာကို ျပႏိုင္တယ္။ ဟင္း စပ္တာကို ခေလးက ေျပာမွာဘဲ။
ေျပာရ ေကာင္းလားလိုရုိက္ လို႔မရဘူး။ မွန္ကန္တဲ့ တုန္႔ျပန္မႈရဲ႕ အေျခခံ က်တဲ့ အခ်က္ေတြကို
သိထားမွသာ အမွန္ကို ေဖၚထုတ္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ ျပႆနာကိုေျဖရွင္းႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။။
အခုေတာ့ ဦးသူဆဲစတမ္း၊ ေကာင္းဘြင္ကားထဲကဦးသူပစ္စတမ္း၊
ဦးသူေဟာက္စတမ္း လုပ္ေန လို႔ေတာ့ ျပႆနာက ေျပလည္စရာမရွိသလို ပဋိပကၡေတြက ႀကီးသထက္ႀကီးယံုဘဲရွိေတာ့မယ္။
စစ္အာဏာ ယဥ္ေက်းမႈစရိုက္ေတြက ျပန္႔သထက္ျပန္႔ေနပါတယ္။
ၾကမ္းတမ္းတဲ့ရိုင္းစိုင္းတဲ့ အက်င့္ ေတြက ျပန္႔သထက္ျပန္႔ေနပါတယ္။
ဒါေတြကို ေတာ္လွန္ေရး ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဆန္႔က်င္ရမွာပါ။
ဆန္က်င္တယ္ ဆိုရာမွာ တတ္ႏိုင္တဲ့နည္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္ရမွာေပါ့။ ဥပမာ ခါက်ဥ္က သူတတ္ႏိုင္
သေလာက္ ကိုက္မွာဘဲ။ က်ီးေတြက သူတို႔ ေအာ္ႏိုင္သေလာကေအာ္္၊ဆိပ္ႏိုင္သေလာက္ ဆိ္ပ္ၾကရတာပါဘဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း “မင္းက ဘာေကာင္လဲ” လို႔ ဆိုတဲ့ သူေတြကို အဖက္မလုပ္၊ ၀ိုင္းက်ဥ္ရမယ္၊
ဆန္႔က်င္ရမယ္။ သူဟာ တျခားလူကို ဖိႏွိပ္တဲ့ သေဘာထားရွိေနလို႔ မလိုလားေၾကာင္း ျပတာ ဆႏၵျပတာ
တမ်ိဳးေပါ့။
ဒီေန႔လူေတြက အလုပ္သိပ္မ်ားေနၾကတယ္။
အခ်ိန္ပို သိပ္မရွိၾကဘူး။ ဒီၾကားထဲက အျမင္တို႔ သံုး သပ္ခ်က္တို႔ ေပးဖို႔၊ ေကာ္မန္႔
ေပးဖို႔ တို႔ ေတာင္ မေပးႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ စိတ္၀င္စားလို႔သာ ေကာ္မန္႔ေပး တာကို “မင္းဘာေကာင္မို႔လဲ” ဆိုၿပီး
အထက္စည္းက ႏွိမ္သလိုလို၊ ခ်ိဳးသလိုလို ေျပာဆိုတာေတြက ဗိုလ္က် နည္း တမ်ိဳးပါဘဲ။ ဒါေတြက
မလုပ္သင့္ပါဘူး
ဘာေကာင္မွ မဟုတ္တဲ့ သူက ဘာမွမေျပာရေတာ့ဘူးဆိုရင္
ဘာေကာင္ႀကီးျဖစ္မွ ေျပာရမလဲ လို႔ ျမန္ေမး ရမည့္ပံုဘဲ - အေကာင္ႀကီး ျဖစ္လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ေတာ့
မွန္မွန္မမွန္မွန္ ဒီလူငံု႔ခံမွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒီေတာ့ သူ႔ရဲတန္ဖိုးက ဘယ္မွာရွိမလဲ အထက္ဖါး ေအာက္ဖိ
သမားဘဲ ျဖစ္ေတာ့မယ္။ ဒီလိုစရိုက္မ်ိဳးက ရုန္းထြက္ ၾကရမယ္။ က်င့္သံုးသူကိုဆန္႔က်င္ရမယ္။
ဒါမွမဟုတ္ရင္ေတာ့ ကုန္းခံဘ၀နဲ႔ ၊ ဘ၀ဟာ ငံုးတိတိနဲ႔ အညြန္႔ တက္စရာ အေၾကာင္း မရွိေတာ့ဘူး။
လူလူခ်င္း ေလးစားသင့္တယ္။ သူ႕အဆင့္
သူအသိကို နားလည္မႈေပးသင့္တယ္။ ဒီေန႔ သူမ်ားကို ပိတ္ပင္ တဲ့ သူဟာ ေနာက္ေန႔မွာ သူကိုယ္တိုင္
အပိတ္ပင္ခံရတဲ့ သူျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ ပိတ္ပင္တဲ့ အလုပ္ကို၊ နည္းကို
သူကအားေပးခဲ့လို႔ပါဘဲ။
လြတ္လပ္မႈအတြကေန ပိုမိုလြတ္လပ္မႈ အတြက္ နည္းမ်ိဳးစံု နဲ႔ ကမၻာအရပ္ရပ္ လူသားေတြ လႈပ္ရွား
တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့ ဒီေန႔လိုကာလမွာ တျခားသူရဲ႕ အခြင့္အေရးကို အားမေပးတဲ့ အျပင္ တားဆီးပိတ္ ပင္တဲ့
“ မင္းကဘာေကာင္မို႔လဲ” လို႔ ေျပာတတ္တဲ့ သူကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ၀ိုင္း၀န္းရႈတ္ခ် ဆန္႔က်င္သင့္ပါတယ္။
လူလူခ်င္းေလးစားၾက။
ဖိႏွိပ္မႈကို
ဆန္႔က်င္ၾက။
အခြင့္အေရးကိုကာကြယ္ၾက။
ဦးေအးေဆာင္
၄၊၁၊၂၀၁၈။
0 comments:
Post a Comment