ထခ်မွ နအဖ ျပဳတ္မည္။ --- စစ္အာဏာကို ၿပိဳေစလို ဝိုင္းဝန္းၿဖိဳဖ်က္ တစ္ေယာက္တစ္လက္ --- ေတာေရာ ၿမိဳ႕ပါ၊ ဝိုင္းေတာ္လွန္ ဧကန္ျပဳတ္က် - နအဖ၊ ျပည္သူ႔ဘက္က ရပ္တည္လိုလွ်င္ ျပည္သူ႔လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္သို႔ ဝင္ပါ။ ဆက္သြယ္ရန္ P.O Box (168) Mae Ping 50301, Chiang Mai Thailand - Email plfburma@gmail.com

Wednesday, July 6, 2016

သိသေလာက္ေျပာျပရရင္။




သိသေလာက္ေျပာျပရရင္။
 ၁၉၆၇ ေလာက္က ကမာရြတ္လွည္းတန္း ဆံသဆိုင္မွာ ဆံပင္ ညွပ္ဖို႔ ေစာင့္ေနရင္း မဂၢဇင္းတခုထဲမွာ စာေရးဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ ေဆာင္းပါး တခုကို ဖတ္မိလိုက္တယ္။ သူေရး ထားတာက သူဟာ ဗုဒၶအဘိဓမၼာကို ထံုးလိုေခ် ေရလိုေနွာက္ႏိုင္သူျဖစ္တယ္၊ မာက္စ္၀ါဒကိုလည္း တဖက္ ကမ္းခတ္ သိျမင္သူျဖစ္တယ္လို႔ ေရးထားပါတယ္။ စကားလံုး အတိအက်ေတာ့ ဘယ္မွတ္မိ ေတာ့မလဲ။ဒီဆ ရာႀကီးက ေတာ္ေတာ္ေတာ္တာဘဲလို႔ အဘိ ဓမၼာေတြကို စိတ္၀င္တစားေလ့လာ စျပဳေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္က ထင္မိတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကက္စထရိုတို႔၊ ခ်ီေဂြဗားရားတို႔၊ ဂ်ဴးလီးယက္ ဖူးခ်စ္တို႔၊ ငုယင္ဗန္ ထရႈိင္း တို႔ကိုဘဲစိတ္၀င္စားေနတယ္၊ သူ႕အထၱဳပၸတၱိက တကၠသိုလ္မွာလည္း သင္ေနရေတာ့ သူ႕အေၾကာင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႕ စိတ္၀င္စားတဲ့ သူေတြစာရင္းထဲမွာ ေတာ့မပါ ပါဘူး။
ေနာက္ေတာ့ ဒီဆရာႀကီးက မဆလရဲ႕ “ လုပ္သားျပည္သူ႕ေန႕စဥ္”သတင္းစာမွာ ဗုဒၶ၀ါဒရႈ ေဒါင့္ ဆိုၿပီး ပင္တိုင္ေဆာင္းပါးေတြေရးပါေတာ့တယ္။ ၾကာေတာ့ စာဖတ္သူေတြက “ ဆရာႀကီး - ဆရာႀကီးစာေတြက ဗုဒၶ၀ါဒနဲ႔ လႊဲေနတယ္” လို႔ ဆိုလာၾကေတာ့ သူက ဗုဒၶ၀ါဒ ရႈေဒါင့္ကေန “ ေမတၱာ၀ါဒ ရႈေဒါင့္” လို႔ေျပာင္းလိုက္ရတယ္။ ဗုဒၶ၀ါဒကို သူဘယ္လိုေက် သလဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း မသိေတာ့ ပါဘူး။ဒါမ်ိဳးေတြကလည္း ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္တတ္တာေလးေတြေပါ့။
အခုကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သူလိုမေျပာရဲပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္သိထားတာကေလးေတြကို ျဖန္႔ျဖဴး ရရင္ တစံုတရာေတာ့ အက်ိဳးရွိႏိုင္တယ္ လိုယူဆလို႔ ဒီေဆာင္းပါးကိုေရးျဖစ္တာပါ။ ေတာ္လွန္ေရးကို လုပ္ေတာ့ မယ္ဆိုေတာ့ ကိုယ္လုပ္မည့္ခြင္၊ တိုင္းျပည္မွာ ရွိတဲ့ လူေတြ ရဲ႕ စဥ္းစားပံုစဥ္း စား နည္း ေတြကိုေလ့လာ ရေတာ့တယ္။ သမိုင္းေရးရုပ္၀ါဒအရ အတန္းအစား၊ အလႊာေတြကို မခ်ဥ္းကပ္ဘဲ လက္ရွိလႊမ္းမိုးေနတဲ့ တရား၊ အေတြးအေခၚ ေဟာင္းေတြကို သိျမင္ေအာင္ေလ့လာမိဖို႔ခက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က ဗုဒၶဘာသာ မိသားစုမွာ ေမြးဖြါးလာေတာ့ မူလဓါတ္ခံ ဗုဒၶ၀ါဒအျမင္နဲ႔ တိုးတက္လာတဲ့ မာက္စ္၀ါဒ အယူအဆေတြက ေခါင္းထဲမွာ တိုက္ပြဲစေတာ့တာပါဘဲ။
ကၽြန္ေတာ္က်င္လည္ခဲ့တဲ့ ဗုဒၶ၀ါဒအဆံုးးအမေအာက္ကလူ႕ အဖြဲ႕အစည္းဟာ ကုသိုလ္ အကု သိုလ္ေတြ၊ အက်ိဳးအေၾကာင္းဆင္ျခင္မႈေတြ၊ အတုန္႔အလွည့္၀ဋ္ေကၽြးေတြနဲ႔ ဖြဲစည္းရစ္ပတ္ထား တာ ကို သတိျပဳမိတယ္။ ဒီအခ်က္က အက်ိဳးေက်ဇူးေတြလည္းရွိခဲ့တာပါဘဲ။မာက္စ္၀ါဒဘက္ ကိုေလ့ လာမိေတာ့ ပုဂၢလိက အေၾကာင္းအရာေတြက ေယဘုယ်ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ လူတေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ဟာ လူအဖြဲ႕ အစည္းႀကီးထဲမွာ ေရေခ်ာင္းထဲက်တဲ့ မိုးေရစက္ေလာက္ဘဲ ျဖစ္ေနတာကို သိသာေစတယ္။ စံနစ္ေခတ္ရဲ႕ ယႏၵယားႀကီးေအာက္မွာ ဘုရားေတြ၊ နတ္ေတြ၊ ဘုရင္ေတြ ေပၚလာေပမဲ့ သူတို႔ဟာ လူအဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ တိုးတက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဒီေရလႈိင္းတံပိုးထဲမွာ အတိုက္အခိုက္ခံရ တယ္။ ေၾကျပဳန္းၾကရတယ္။ ပိုမို သင့္ေလွ်ာ္တဲ့ အရာေတြကို လူသားေတြက ရွာေဖြလာၾကတာကို ျမင္ေန ရတယ္။ ဗုဒၶ၀ါဒက လူတဦးခ်င္းေပၚတည္ၿပီး၊ မက္စ္၀ါဒက လူအဖြဲ႕အစည္းႀကီးတခုလံုးကို ၿခံဳ သံုးသပ္ေနတာကိုသိလိုက္ ရတယ္။ဒါဟာ ရုပ္၀ါဒနဲ႔ နာမ္၀ါဒတို႔ရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့ ကြဲလႊဲခ်က္လို႔ ထင္ ပါတယ္။
လူတန္းစားတိုက္ပြဲေတြက သူ႕ေခတ္နဲ႔ သူ ျဖစ္ေနၾကေပမဲ့ ဗုဒၶေဂါတမက ဒါကို အထင္အရွား မေဖၚထုတ္ပါဘူး၊ ဒါဟာေအးခ်မ္းတဲ့ ေလာက တည္ေဆာက္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ေပမဲ့ တကယ္ လက္ ေတြ႕မွာေတာ့သက္ဦးဆံပိုင္ပေဒသရာဇ္လူတန္းစားနဲ႔ ေျမကၽြန္တို႔ရဲ႕တိုက္ပြဲက ေပ်ာက္သြားတာ ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ေမတၱာ၊ဂရုဏာေတြ၊ပါရမီေတြ၊၀တၱရားေတြ၊ အရင္ဘ၀၊ ေရွ႕ဘ၀ေတြနဲ႔ ေျဖသိမ့္ ရင္း ဖိႏွိပ္ခံ အတန္းအစားေတြဟာ သက္ဦးဆံပိုင္ပေဒသရာဇ္စံနစ္ေအာက္မွာ ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာျဖတ္ သန္း ေနခဲ့ရ သလို၊ ဘုရင္ေတြရဲ႕ နယ္ပယ္ခ်ဲ႕ထြင္မႈ စစ္ပြဲေတြမွာ ကိုယ္မင္းကိုယ့္ခ်င္းအျမင္ေတြနဲ႔ တိုက္ပြဲ၀င္ အေသခံခဲ့ၾကရတာပါဘဲ။လူတန္းစားတိုက္ပြဲ လကၡဏာကိုလည္း ဗုဒၶ၀ါဒက မေပးခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶ၀ါဒဟာ သက္ဦးဆံပိုင္ ေျမရွင္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္မွာ ရွင္သန္ရပ္ တည္ႏိုင္ခဲ့တာပါ။
နမ္၀ါဒက စုစည္းပူးေပါင္းလုပ္လို႔ မရတဲ့ ၀ါဒျဖစ္ေနတယ္၊ ဆိုလိုတာက နိဗၺာန္ကို အစုအဖြဲဲ႕နဲ႔ သြားလို႔ မရဘူး။တဦးခ်င္း ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြနဲ႔ ဆိုင္ေတာ့ ဘယ္လိုမွ အစုလိုက္သ ေဘာ မေဆာင္ႏိုင္ဘူး။ ဒါကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ စုစည္းလုပ္ေဆာင္ခ်င္တဲ့ အျမင္ကို အေတာ္ ထိခိုက္ ပါတယ္။ ဗုဒၶ လက္ထက္မွာ သံဃာအဖြဲ႕အစည္း ဆိုတာရွိခဲ့ေပမဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က သီျခား ကိုယ္စီဘ၀ လြတ္ ေျမာက္ေရးကိုဘဲ ဦးတည္ခဲ့ၾကတယ္။တဦးကိုတဦးလည္းကယ္ဆယ္လို႔ မရပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ ဖန္ဆင္း ရွင္ကိုးကြယ္သူေတြကသူတို႔ကိုသူတို႔ဘုရားကကယ္တင္တယ္ဆိုတာကို ေကာင္းတယ္လို႔  ေျပာခ်င္ တာမဟုတ္ပါဘူး၊ သူတို႔ကယ္တင္တယ္ဆိုတာလည္း တမလြန္ဘ၀မွ ဆိုေတာ့ ယုတၱိက မရွိ ေတာ့ ျပန္ဘူး။ လက္ေတြ႕မက်ျပန္ဘူး။
ဗုဒၶ၀ါဒက ဘ၀ေတြဟာ သံသရာလည္ေနတယ္လို႔ ေဟာတယ္၊ ဘ၀ေတြက နိဗၺာာန္ မေရာက္မခ်င္း သံသရာလည္ေနတယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္၊ ကရြတ္ကင္းေလွ်ာက္သလို ဘဲလို႔ ဆိုတယ္၊ ဘယ္ကိုမွ မေရာက္ဘူး၊ ေမြးလိုက္ေသလိုက္နဲ႔ ဒုကၡသံသရာမွာ က်င္လည္ေနၾကတာဘဲ လို႔ယူ ဆတယ္။ ေကာင္းစရာ အလားအလာမရွိဘူး၊ အဆိုးျမင္ျဖစ္တယ္။ နိဗၺာန္ေရာက္တာ မေကာင္း ဘူးလား ဆိုေတာ့ ေနာင္ဘ၀ ဆိုတာကို အရင္ယံုမွျဖစ္မယ္။ ဒါကနာမ္၀ါးပါဘဲ။ ဒီမွာတင္ ရြာစ လည္ပါေတာ့မယ္။
မာက္စ္၀ါဒက ေလာက လူ႕အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ဟာ တေျဖးေျဖး ေၾကာင္လိမ္ေလွခါးလို တက္ သြားတယ္လိုယူဆတယ္။အထစ္အေငါ့ေတြ ရွိေနတတ္ေပမဲ့ ေလာကႀကီးက ပိုပိုေကာင္းလာတယ္လို႔ ယူဆတယ္။ လူတဦးခ်င္းက ေမြး လိုက္ ေသလိုက္ ျဖစ္ေနၾကေပမဲ့ လူ႔ေလာကႀကီးက ေရွ႕ဆက္လည္ပတ္ၿပီး တေျဖးေျဖး တိုးတက္ေနတယ္။ ဒီေန႔လူေတြက ကမၻာကို ပတ္ၿပီး ၾကက္သား ေၾကာ္ေရာင္းႏိုင္တယ္၊ တျခားၿဂိဳလ္ ကိုသြားႏိုင္တယ္။လူ႕အစိပ္အပိုင္းေတြ လဲလွယ္ႏိုင္တယ္။ အေကာင္း နဲ႔ အဆိုးဒြန္တြဲေနတာ ပါဘဲကြာ လို႔ ေလွ်ာခ်ေျပာခ်င္ေျပာလို႔ရေပမဲ့လည္း အေကာင္းေတြပို မ်ားေနတာကို ျငင္းကြယ္လို႔မရပါ။ ခင္ဗ်ား ဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ဖုန္းဆက္ခေတြ အရင္ကထက္သက္ သာလာတာကို သတိမထားမိလို႕ဘဲ ျဖစ္မွာပါ။ ဒီေနရာမွာ စကားစပ္မိလို႔ ဘူးလက္ လွေဆြက သူတို႔လက္ထက္မွာ ဖုန္းကိုင္ႏိုင္တာကို တိုးတက္ လာတယ္ ဆိုတာနဲ႔လည္း မမွားေစခ်င္ဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာ ဒီႀကံ႕ဖြတ္ေတြ၊ စစ္အာဏာ ရွင္ေတြသာ မရွိခဲ့ရင္ ဒီထက္ ဆယ္ခါျပန္တိုးတက္ေနမွာပါ။ သူတို႔ေၾကာင့္ သူမ်ားထက္ႏွစ္ဆယ္စုႏွစ္ခုေလာက္ ေနာက္က်ၿပီးမွ ဖုန္းသံုး ခြင့္ရတာ၊ဒါေတာင္သူ တို႔ကတားမရေတာ့လို႔၊ ဒါေတာင္ လိုင္းက မေကာင္း ေသးဘူး။ပိတ္ ထားတာေတြလည္းရွိေသး၊ ေဘး ရာက္မွာ စိုးလို႔ မူလ ေဆြးေႏြးခ်က္ကို ျပန္ ဆက္ၾကရေအာင္။
ဆိုလိုတာက ေလာကႀကီးက ေၾကာင္လိမ္ေလွခါးလို တိုးတက္ျဖစ္ေပၚေနတယ္။ ဒီအျမင္က အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ေလာကႀကီးက ၿမဲတယ္လို႔ ဆိုတာမဟုတ္ေပမဲ့ တိုးတက္ေန တယ္ ဆိုတာကို အေလးအနက္သိေစခ်င္ပါတယ္။ဒါဟာ အႏုပဋိေလာမတရား လည္းျဖစ္ပါတယ္။ မေျပာင္း မလဲဘဲ သံသရာလည္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့လူသားေတြကရုန္းကန္လႈပ္ရွားရတဲ့စိတ္ဓါတ္ခြန္အားေတြ  ေလွ်ာ့က်ကုန္ႏိုင္ပါတယ္၊ အေနာက္ႏိုင္ငံကလူေတြ တည္ထြင္ ဆန္းသစ္ၾကတာကို အား သန္ၾကေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာက တည္ထြင္တာကို အား မသန္သလို၊ အားေပးရမွန္းလည္း မသိၾကဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တေတြ ေလာကအက်ိဳး၊ ေ၀လြန္းတယ္ဆိုရင္ ျပည္သူလူထုအက်ိဳး အားက်ိဳး မာန္တက္ သက္စြန္႔ က်ိဳးပမ္း လိုစိတ္က ေလာကအျမင္ေပၚမွာ မူတည္ေန လို႔ပါ။ လက္ ေတြ႕ လူ႔ေလာက ၊ လူသားေတြ အက်ိဳး သယ္ပိုးသင့္ပါတယ္။ မျမင္ရတဲ့ ၊ မရွိတဲ့ ဘ၀ေတြကို ယုတၱိမဲ့ အားကိုးတာတက္ ေသခ်ာေရရာသလို၊ လက္ေတြ႕ ေကာင္းက်ိဳးျပဳတဲ့ လက္ေတြ႕ဘ၀ကို အားထား သင့္ပါတယ္။
မာက္စ္ ၀ါဒ၊ ရုပ္၀ါဒက ရုပ္ေပၚမွာ အေျခခံတာေၾကာင့္ လိမ္လို႔မရတာကိုလည္းသိေစခ်င္တယ္၊ ရုပ္ပစၥည္းတခုကို ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔မရႏိုင္ဘူးဆိုတာယံုပါ။အေငြ႕ျပန္တဲ့ ေရေတြကမိုးေရ ျဖစ္လာတယ္၊ ေရနံေတြက လမ္းေတြျဖစ္လာတယ္၊ မီးခိုးအပူေငြ႕ေတြက ၀န္ရိုးစြန္းက ေရခဲေတြ အရည္ေဖ်ာ္ ကုန္တယ္။ အျမတ္ထုတ္ထားတဲ့ ေငြေတြ တေနရာမွာ လာေပၚမွာပါ။ ဒီလိုမယံုရင္ ရုပ္၀ါဒကို ယံုတာမဟုတ္ဘဲ။ စိတ္၀ါဒီသာျဖစ္ေနမွာပါ။ ပစၥည္းမဲ့ တို႔ရဲ႕ ရိုးသားမႈ၊ ကြန္ျမဴနစ္တို႔ရဲ႕ ရိုးသားမႈ၊ အမွန္တရား၊ ခြန္အားေဆိုတာ  ေတြက မကြယ္၀ွက္ မဖံုးကြယ္ႏိုင္တဲ့ ရုပ္၀ါဒမွာ အေျခခံတာကို သိရွိေလ့လာသင့္ပါတယ္။
ေလ့လာတယ္ ဆိုတဲ့ ဟာမွာလည္း က်ားကုတ္က်ားခဲ ေလ့လာရမွာပါ။ မာက္စ္ရဲ႕ စကားအရ “ ေနေရာင္ေအာက္က မည္သည့္ အရာကို မဆို သက္ညွာစြာနဲ႔ မစီစစ္ပါနဲ႔” တဲ့ ေခတ္ေဟာင္း အစြဲအလမ္းေတြနဲ႔၊ ေခတ္ေပၚနည္းစံနစ္ေတြ၊ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြ၊ ကုန္ ထုတ္ကရိယာေတြ၊ နည္းနာသစ္ေတြ ပရိယာယ္သစ္ေတြကို ေဖၚထုတ္ ဖြင့္ခ်ဖို႔၊ တိုက္ခိုက္ဖို႔၊ ကာကြယ္ဖို႔ ၊ႀကိဳတင္သိရွိဖို႔ ဆိုတာေတြ အတြက္ ေလ့လာေရးကမလုပ္မျဖစ္ အစာစားသလို ၊ မ်က္စိၾကည္လင္ေအာင္ လုပ္သလို  အေရးႀကီးလွ ပါတယ္။ဒီေတာ့ ေလ့လာေရးကို မျပတ္လုပ္ေဆာင္ဖို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း က္ိုယ္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ လူ႕ အဖြဲ႕အစည္း၊လူသားေတြရဲ႕  ေကာင္း က်ိဳးကို ဘယ္လုိ သယ္ပိုးရမလဲ ဆိုတာသိႏိုင္မွာပါ။
ကၽြန္ေတာ့္အိမ္မွာ ေမာင္သာထူးဆိုတဲ့ တျပည့္တေယာက္ရွိတုန္းက သူဘယ္ကယူလာၿပီး ဘာ  ပန္းပင္မွန္းမသိတဲ့ အပင္ေလး တပင္ စိုက္ခဲ့တယ္။အခုေတာ့ ပန္းပင္ေလးေတြ ပြါးၿပီးပြင့္ေန ပါတယ္။ ေမာင္သာထူးေတာ့ ျမ၀တီဘက္ျခမ္းမွာ အလုပ္လုပ္ရင္း ဖ်ားနာၿပီးဆံုးသြာတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဒီအပင္ ေလးေတြက ေမာင္သာထူးရဲ႕ ေကာင္းမႈဘဲလို႔ အၿမဲသတိရေနမိတယ္။ သူေသသြားေပမဲ့ သူ႕ အလုပ္ ေလးက ရွင္သန္ေနတုန္းေပါ့။ အက္ဒီဆင္လို၊ အိုင္စတိုင္းလို၊ လီနင္လို သူမလုပ္ႏိုင္ေပမဲ့ သူမ်ား အတြက္ လုပ္ေပးခဲ့တဲ့ အလုပ္တခုေပါ့။လူကေသသြားေပမဲ့ လုပ္ရပ္က ရွင္ေနတတ္ပါ တယ္။ အဲဒီလိုဘဲ မေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ကလည္း အဆိုးဘက္က ရွင္သန္ေနမွာမို႔ သတိႀကီးႀကီးထားရ ပါ မယ္။ေလာကကို အလွဆင္ဖို႔ မာက္စ္၀ါဒက အားေပးပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ့ ဘက္က လုပ္သြားၾကရမွာပါဘဲ။
အေတြးအေခၚ အေဟာင္း၊ ေဖါက္ျပန္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြနဲ႔၊ ေတာ္လွန္တဲ့၊ တိုးတက္တဲ့ အေတြးအေခၚတို႔ရဲ႕တိုက္ပြဲက အၿမဲျဖစ္ေနပါတယ္၊ စစ္အာဏာရဲ႕ အရိပ္မဲေအာက္မွာဆိုပို ဆိုးႏိုင္ပါ တယ္။ ဒီအေတြးအေခၚတိုက္ပြဲရွိေနတာကို အေလးအနက္ထား က်င့္သံုးတတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ အႏုပညာ၊ စာနယ္ဇင္း၊ ၀တ္စားဆင္ယဥ္မႈ၊ လႈပ္ရွားမႈ ဟန္ပန္ေတြက အစ သက္ဆိုင္ရာ အေတြးအေခၚေတြ ထင္ဟပ္ ေနတတ္ပါတယ္။ ပကတိ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို စီစစ္ဖို႔ မက္စ္၀ါဒက အားေပးတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ေတြက အျခအေနနဲ႔ ကိုက္ညီစြာက်င့္သံုးတတ္တယ္တဲ့။ အလိုက္သင့္လိုက္လုပ္တာ ကို  ေျပာ တာမဟုတ္ဘူး၊ အေျခအေနအရ ဘယ္လို ေတာ္လွန္ေရးကို လုပ္ရမယ္ ဆိုတာကို ဆိုလိုတာပါ။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတိုးတက္ေကာင္းမြန္ေရးမွာ တားဆီးပိတ္ဆို႕ေနတဲ့ ေဖါက္ျပန္ေရး အျမင္ေတြကို အေျခအေနနဲ႔ ကိုက္ညီစြာ ေတာ္လွန္ တိုက္ခိုက္ဖို႔ ဆိုလိုတာပါ။
အေျခအေနနဲ႔ မကိုက္ညီဘဲ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ဆန္  လုပ္ရင္ စိတ္၀ါဒ သမားျဖစ္သြား ႏိုင္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ဘဲ ေလ့လာတတ္ဖို႔၊ လက္ေတြ႕က်ဖို႔ကို မက္စ္၀ါဒက အၿမဲ မျပတ္ ေတာင္း ဆိုပါ တယ္။ေနာက္ စကားတခုက - သေဘာတရား ေၾကလည္တဲ့ သူေတြဟာ ျပႆနာကို ကိုင္တြယ္ရာမွာ ေခ်ာေမြ႕ တယ္တဲ့။ ျပႆနာရဲ႕ အဓိကဂြင္းဆက္ကို သိၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာေျဖရွင္းႏိုင္တာကို ေျပာတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ဘဲ သေဘာတရား ေတြကို အေက်အလည္နားလည္ဖို႔ ေလ့လာဖို႔ အထူး လို အပ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာလည္း “ အေက်အလည္” ဆိုတဲ့ စကားေၾကာင့္ ေက်လည္မွ လို႔ မဟုတ္ဘဲ နားလည္သေလာက္က စလုပ္ရင္းနဲ႔ ေက် လည္လာရတာကိုလည္း သိေစခ်င္ပါတယ္။
လက္ေတြ႕နဲ႔သေဘာတရားမွာ လက္ေတြ႕က အဓိကက်ေပမဲ့ သေဘာတရားနဲ႔ လက္ေတြ႕ အဆက္အစပ္ကိုနားမလည္ရင္လည္း ရုပ္ၾကမ္း၀ါဒီျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေတြကို ေရးျပလို႔ ကၽြန္ ေတာ္က ကၽြမ္းက်င္ၿပီးၿပီလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ကားေမာင္ေနရသလို ေရွ႕လမ္းကို အၿမဲၾကည့္ သံုးသပ္ လုပ္ကိုင္ေနရတုန္းပါဘဲ။ ဒါက တိုးတက္ခ်င္တဲ့ သူတိုင္းလူတိုင္းဒီလိုဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းအေၾကာင္းျပန္ဆက္ရရင္ သူဟာ ေလ့လာေရး အားေကာင္းခ်င္ေကာင္း မွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဘာသာေရးအျမင္ ႏွစ္ခုသံုးခုကို ကၽြမ္းက်င္လွ်င္ ကၽြမ္းက်င္ႏိုင္ေပမဲ့ တခုကိုဘဲ ယံုၾကည္လို႔ရပါတယ္။ မြတ္စလင္မ္လုပ္လိုက္၊ ဗုဒၶဘာသာလုပ္လိုက္ လုပ္လိုက္၊ ကြန္ျမဴနစ္ လုပ္ လိုက္၊နတ္ ၀င္သည္လုပ္လိုက္ လုပ္လို႔ မရပါဘူး၊ လုပ္စားလို႔ေတာ့ရပါတယ္။သူမ်ားက ယံုၾကည္မွာ ေတာ့မဟုတ္ပါ။ တကယ္ ယံုၾကည္မႈအရ မရွိႏိုင္ပါ။ ရုပ္၀ါဒနဲ႔ နာမ္၀ါဒကို တၿပိဳင္ထည္းယံုလို႔ မရပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ရင္းႏွီးတဲ့ မိတ္ေဆြ တဦးကေျပာ ဘူးတယ္၊ သူ “ နာမ္ယံု ရုပ္၀ါဒီ” တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရယ္ျပယံုကလႊဲလို႔ ဘာမွ မ တတ္ႏိုင္ပါဘူး။ အခု ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းလည္း ေလ့လာေရးသမား သာျဖစ္ၿပီး တကယ္ဘာမွ မယံုၾကည္တာကို ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။
မာက္စ္ရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့ စကား တခြန္းက “ အဘိဓမၼာေတြဟာ ေလာကႀကီးကို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုယံု သက္သက္သာမဟုတ္ ေျပာင္းလဲ ျပစ္ဖို႔ ျဖစ္တယ္။” တဲ့။လက္ေတြ႕ က်င့္သံုးဖို႔ကို တိုက္တြန္း တာပါ။ေျပာင္းလဲတယ္ ဆိုတာလဲ သူမ်ားကို လိုက္ဆရာလုပ္ေနတာမဟုတ္ဘဲ ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္က ကိုယ္မွာ ရွိၿပီးသား အေတြးအေခၚေဟာင္းေတြ၊ အစြဲအလမ္းေဟာင္းေတြကို တိုက္ခၽြတ္ေျပာင္းလဲရင္း လူ႔ေလာကႀကီး ကို ေျပာင္းလဲ တိုးတက္ေအာင္လုပ္ဖို႔ ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕နဲ႔ သေဘာ တရားက ဆက္ႏႊယ္ေနသလို အျပန္အလွန္အက်ိဳးျပဳပါတယ္။ လက္ေတြ႕ မက်င့္သံုးရင္ ေလ့လာထား တဲ့ သေဘာ တရား မ်ိဳးေစ့ဟာ ေျခာက္ေသြ႕ၿပီး ပိုထိုးသြားမွာပါဘဲ။
ေက်ာက္ေကာင္းျဖစ္ေပမဲ့ မေသြးေပးရင္ တန္ဖိုးမတက္၊ အေရာင္မလက္သလို လက္ေတြ႕ မက်င့္သံုးရင္ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အစြမ္းအစေတြဟာ ငုတ္လွ်ိဳးတိမ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားႏိုင္ပါတယ္။
မၾကာေသးမီက ၾကည့္မိတဲ့ ဗြီယိုကလစ္ေလးထဲ ႏိုင္ငံျခားသား ရဟန္းတပါးကို သတင္းသ မားကေမးျမန္း ခန္းလုပ္ရာမွာ ရဟန္းက “ ျမန္မာျပည္မွာ တရားေတြကို သိသူေတြ မ်ားလွေၾကာင္း ဒါေပမဲ့ တကယ္က်င့္သူေတြ နည္းေၾကာင္း”။ မိန္႔တာကို ၾကားလိုက္ရပါတယ္။
ေတာ္လွန္ေရး သူရဲေကာင္းမ်ား ေပၚထြန္းႏိုင္ပါေစ။
ဦးေအးေဆာင္
ဇူလိုင္ ၇၊ ၂၀၁၆။










0 comments: